Цілі і завдання в області пізнавального розвитку дошкільнят
Цілі і завдання:побудова освітньої діяльності на основі індивідуальних особливостей кожної дитини, при якому сама дитина стає активною у виборі змісту своєї освіти, стає суб’єктом освіти;сприяння і співпраця дітей і дорослих, визнання дитини повноцінним учасником освітніх відносин;підтримка ініціативи дітей в різних видах діяльності. Виділяють п’ять різних напрямків розвитку дітей (3 роки – 8 років).
1. Соціально-комунікативний розвиток. 2.
Пізнавальний розвиток. 3. Мовний розвиток.
4. Художньо-естетичний розвиток. 5.
Фізичний розвиток. Види діяльності дітей. 1.
Ігрова діяльність, включає сюжетно-рольову гру, гру з правилами та інші види гри. 2. Комунікативна діяльність (спілкування і взаємодія з дорослими і однолітками.
3. Пізнавально-дослідницька діяльність (дослідження об’єктів навколишнього світу і експериментування з ними, сприйняття художньої літератури і фольклору, самообслуговування і елементарний побутову працю, конструювання з різного матеріалу, включаючи конструктори, модулі, папір, природний та інший матеріал). 4.
Образотворча діяльність (малювання, ліплення, аплікація). 5. Музична діяльність (сприйняття і розуміння сенсу музичних творів, спів, музично – ритмічні рухи, ігри на дитячих музичних інструментах.
Діяльність передбачає наявність чіткої мети. Рухова діяльність (оволодіння основними рухами) форма активності дитини. Щоб досягти цілей і вирішити завдання ФГОС, ми повинні зробити головним елементом освітньої діяльності дошкільнят їх самостійну діяльність, здійснювану відповідно до їх вибором.
Але для того, щоб діти змогли вибрати собі вид діяльності і здійснити її на практиці, вони повинні бути навчені кожному виду і прийому діяльності. Це можливо, якщо спільна діяльність педагога з дітьми, батьків з дітьми і самостійна діяльність дітей утворюють цілісну взаємопов’язану систему освітньої діяльності. А.
а. Вахрушев, кандидат біологічних наук, автор посібників і підручників